Skitræning – Udholdenhed

Udholdenhedstræning er vigtigt i forbindelse med skiløb. Det giver musklerne evnen til at fortsætte med aktivitet, på trods af træthed. Derfor et godt supplement, til de mere specialiserede dele af skitræningen.

Løb som en del af skitræningen

Som udholdenhedstræning vil jeg i forbindelse med skitræningen anbefale løb. Løb er en rigtigt god måde, hvorpå man får pulsen op, styrket ankel- og knæled til at klare de mange udfordringer, som unægtelig kommer i forbindelse med skiferien. Et par løbeture om ugen, vil ikke få dig i superform, men det vil give dig en god grundform, som du kan bruge i alle elementer af skitræningen. Især kan jeg anbefale løbeture i skoven og andet naturrigt område. Her er underlaget ujævnt og terrænet varierende. Det giver ekstra træning til knæ og ankel, samt gode muligheder for at indlægge små spurter for at få pulsen helt op og ringe.

Cykling som en del af skitræningen

Cykeltræning kan også benyttes, men det er mere tidskrævende og styrker ikke på samme måde ankel- og knæled. Til gengæld er det en utroligt god måde at få gratis motion på. Skifter man bilen ud med cyklen, på vej til arbejde er man allerede godt på vej til en god grundform.

Afslutning på udholdenhedsdelen af skitræningen

I det komplette træningsprogram vil jeg indlægge nogle ugentlige løbeture, disse kan sagtens skiftes ud andet konditionstræning, efter eget ønske. Måske er det noget fodbold med gutterne, badminton eller tennis. Så længe det får pulsen op er det godt for kroppen og din udholdenhed.

 

Leave a Reply

Required fields are marked