GoPro Hero HD 960 filmkvalitet

GoPro Hero HD 960 er lillebroren til et GoPro Hero HD. Dvs. kameraet har ikke mulighed for den samme høje opløsning som et GoPro Hero HD. GoPro Hero HD 960 har 3 forskellige opløsningsmuligheder: WVGA @ 60 fps (red. Frames per second), 720p @ 30 fps og 960p @ 30 fps. Jeg har konsekvent filmet i 960p, da jeg ønsker den bedst mulige opløsning. Kvaliteten er rigtigt god, men jeg har savnet muligheden for at optage med 60 fps, for at kunne lave en god slowmotion sekvens.

Begrænsninger ved GoPro Hero HD 960

Fisheye linsen giver et meget bredt perspektiv, som sørger for at alt kommer med når kameraet er monteret til POV. Dette giver klippene et rigtigt fedt look, om det er POV eller followcam. Dog har denne linse sine begrænsninger, hvis man ønsker at filme en anden skiers linie. Man skal med et GoPro Hero HD 960 meget tæt på, for at filmklippet bliver værd at se på. Et andet problem er, at i stærkt lys er linsen er ikke god nok til at filtrere i lyset, hvilket betyder at man får et meget hvidt billede, som skinner meget stærkt. Derfor ser det bedst ud når man enten kører i skyggen på en solskinsdag, inde imellem klipper eller i en skov.

Fordele ved GoPro Hero HD 960

Et GoPro Hero HD 960 er en rigtigt god investering. Jeg har aldrig fået filmet så meget, som med dette kamera. Det er utroligt nemt. Man lærer hurtigt at indstille det rigtigt, det er simpelt på trods af kun to knapper.

Rendl, offpiste, GoPro, cliffdrop, St. Anton

Billede taget med GoPro HD Hero 960. Rider: Jens Persson

Indhold i GoPro Hero HD 960 pakken

Med i min pakke var der forskellige hjelmmounts, samt kabel så mit GoPro HD Hero 960 kan sættes til computer og fjernsyn. Et sidste mindre irritationsmoment er batteriet. Levetiden er ikke særligt lang, så det kræver at man oplader kameraet efter hver eneste dag på ski. Man kan dog også tage konsekvensen af dette og investere i et ekstra batteri. Det koster ikke mange penge.

Opsummering af anmeldelsen

Jeg kan anbefale at købe et GoPro Hero HD 960, kvaliteten af optagelserne er gode. Set i bakspejlet kunne jeg dog godt have brugt de ekstra features som der findes i et GoPro Hero HD. Så på trods af den højere pris, havde jeg nok valgt at købe et GoPro Hero HD. Uanset hvad man køber, vil man uden tvivl få filmet meget mere og det er altid sjovt at se ens eget skiløb.

GoPRO HD

GoPRO Hero HD

Du kan se videoer optaget med et GoPro HD Hero 960 på Freeskiing.dk på Vimeo.com