Armada har altid været kendt for at gå deres egne veje. Således også med deres skitøj, Armada Outerwear. De har som mange andre firmaer, lavet en introduktionsvideo til deres tøj. Meget alternativt, for en skitøjsproducent, har Armada valgt at spørge almindelige folk på gaden om hvad de synes. Det er der kommet et meget interessant resultat ud af. Resultatet af Armada skitøj’s nye forretnings

Armada’s introduktion af skitøj

Hvad synes du om videoen? Er det vejen frem, eller er det bare en sjov gimmick, som kun virker fordi Armada er de første på marken.

GORE-TEX i Armada skitøj

Udover denne alternative introduktion, offentliggjorde Armada allerede sidste år, at de til den kommende sæsons skitøj i linien Vector, har lavet en aftale med GORE-TEX. Dermed får Armada Vector linien en membran udviklet hos GORE-TEX. Det er ifølge Jeff Russel, Chef for udvikling hos Armada, fordi GORE-TEX og Armada hver især leverer de bedste produkter på hver deres respektive markeder. Med det nye samarbejde er det lagt i ovnen til exceptionelt performanceorienteret skitøj.

Armada og Gore tex

Armada og GORE-TEX arbejdede sammmen i en længere periode op til offentliggørelsen af samarbejdet. Det blev gjort for at sikre den rette kombination af performance- og designorienterede features. Som Tom Boyle, strategisk markedsføring i bjergsport for GORE-TEX, siger:

Armada had a very clear goal – to engineer a great looking collection for demanding athletes that need the absolute best technology. Armada’s Vector Series embodies that combination giving this discriminating consumer the optimal choice.

Det bliver spændende at se, hvordan serien kommer ud. Umiddelbart virker det som en god kombination med Armadas fede design, sammen med GORE-TEXs uovertrufne membran.